الخميس، 12 نوفمبر 2009

حاجة محدش يقدر يحسها غير اللى جربها و فهمها



ساعات الحب بيملى قلب الواحد لدرجة تحس انك طاير من الفرح و مزقطط كدة .. و بالمناسبة بس ..انا مبتكلمش على الحب اللى بين الراجل و الست ..انا بتكلم على الحب بين الانسان و ربه ...و دة مرتبط اكثر بالرضا
ااااااااااااه ..من الرضا يا جماعه ..سبحان الله يارب ..انا بكتب من خبرتى فى الدينا دى و اللى تعتبر ولا شئ بجد ..بس على قد ما عرفت فى حياتى و عيشت ..مش اى حد يوصل لمعنى الرضا ..لآن الرضا مهما اى حد أعد يكتبلك عليه عمره ما هيعرف يوصلك مدى الجمال و الهدوء و السكينة اللى الانسان الراضى عايش بيه ...

انا لا انا بعمل دعوة ولا بقول يا جماعه اعرفوا الرضا .لآن سبحان الله ..اللى يرضىىىىىى لازم يكون بيحب ربنا ...لاااااااااااااازم يحب ربنا عشان تعرف تستحمل و تسأل نفسك لية ..لآنك لو حبيت حد عمرك عمممممرك ما هتعرف تزعل و تعند معاه ..سبحان الله ..والأهم بقى لازم تعرف حبيبك ..انا اكتشفت انى مكنتش عارفة يعنى اية ربنا ...انا اتولدت زى زى غيرى.. عارفة ان ربنا موجود عشان بابا و ماما قالولى انتى مسلمة ...انما ياترى فكرت او سالت ....لا خالص ..إلا مؤخرا فسبحان الله فقلت لازم اعرف ربنا اكتر و بكل بساااااطة قريت اسماء الله الحسنى لراتب النابلسى ...حاجة بسيطة جدااااااا
..معادلة حلوة قوى لو عرفتها عملتها

حب الله +معرفة الله = الرضا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق